installerings problem

Kommer ditt system klara Aion, eller är det dags att uppgradera? Vad, när och hur ska man uppgradera, och vad kommer Aion att kräva? Ställ en fråga, få ett svar. Eller flera.

installerings problem

Inläggav dronte 01 jul '10, 15:05

tja jag spelade före innan det gick live men slutade tvärt av nån anledning och tänkte börja nu.
men när jag kommer in på ncsoft launchern och ska klicka på install game då står det att jag borde testa några minuter senare , och till högern när man har startat launchern står det The NCSoft.com server is temporarily unavailable. Please check your network connections and try again later.
fastän mitt internet funkar
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Re: installerings problem

Inläggav dronte 01 jul '10, 18:40

kan vara portarna men vet inte vart man hittar dom , kan någon säga det också kanske? :)
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Inläggav dronte 02 jul '10, 13:35

nu har jag öppnat alla portar som är nödvändiga men fortfarande samma problem , skulle vara glad om någon kunde svara.
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Inläggav dronte 02 jul '10, 14:02

känns som om jag bara snackar med mig själv men iaf .. jag fick det att funka , jag gick in i felsäkert läge med internet sen administratörs läge och då tog jag bort skrivskydd på den som det står i en av trådarna och den börja updata och sen funka det , MEN när jag blev så satans glad och tänkte king då gör jag om det i normalt läge då funkade det inte , kan nån vara snäll och säga vad som hände? eller vad jag gjorde fel
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Inläggav Orici 02 jul '10, 22:59

Testa att köra AllowFoldersToBeUpdated.exe i mappen C:\Program Files (x86)\NCsoft\Launcher, testa också att "köra som administratör".
Besök AoS IRC kannal #aiononline.se @Quakenet (IRC Guide)

Bild
Hallowed are the Ori and those who follow!
Användarvisningsbild
Orici
AoS Moderator

Legion: Platinum Knights
Server: Perento
In-game: Orici

Inläggav dronte 03 jul '10, 16:04

Ok jag testade det , det funkar inte ... det står incorrect usage men jag tror att det är ett programm som hindrar det för i felsäkert läge funkar det ju , men jag har ju testat att av aktivera både brandväggen och virusprogrammet kan det vara nåt annat?
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Inläggav Orici 03 jul '10, 22:27

Bild
Användarvisningsbild
Orici
AoS Moderator

Inläggav dronte 05 jul '10, 00:51

har kollat och sett ca 2 st med typ samma problem, kan jag vara ip blockad? för en av killarna hade typ samma problem med launchern men han kunde inte ens komma in på doms hemsida.
Bild
Användarvisningsbild
dronte
Ärkeängel (2)

Inläggav Orici 05 jul '10, 10:37

Har du version 1.5.20.3 av NCsoft Launcher?

Är Region satt till Europe?

Bild
Användarvisningsbild
Orici
AoS Moderator

Inläggav Anners 09 aug '10, 20:59

Tjo.
Jag köpte Aion idag (9/8/10) och när jag kör igång installer och efter att vista ber mig bekräfta det så hänger sig installshield wizard. Provat i felsäkert läge och som admin, stängt av brandväggen och AVG, lagt till div fonts som en del säger, stängt av alla utom windows program via aktivitetshanteraren men inget funkar. Kollat runt lite på diverse forum och det verkar vara fler som har samma problem. Har i princip gett upp hoppet, tacksam för lite hjälp.
Har en Intel Core 2 2.66 GHz, 4 GB RAM och ett Nvidia 8800 GTX 768 MB, alla med de senaste drivrutinerna.
Anners
Medlem (0)

Inläggav Orici 09 aug '10, 21:33

Anners skrev:Tjo.
Jag köpte Aion idag (9/8/10) och när jag kör igång installer och efter att vista ber mig bekräfta det så hänger sig installshield wizard. Provat i felsäkert läge och som admin, stängt av brandväggen och AVG, lagt till div fonts som en del säger, stängt av alla utom windows program via aktivitetshanteraren men inget funkar. Kollat runt lite på diverse forum och det verkar vara fler som har samma problem. Har i princip gett upp hoppet, tacksam för lite hjälp.
Har en Intel Core 2 2.66 GHz, 4 GB RAM och ett Nvidia 8800 GTX 768 MB, alla med de senaste drivrutinerna.

Jag bara gissar här lite men kanske du måste ha alla .NET versioner?

Bild
Användarvisningsbild
Orici
AoS Moderator

Inläggav Anners 10 aug '10, 15:26

Kan du förklara vad du menar med alla .NET versioner? Det borde räcka med service pack för alla versioner eller? Håller på att ladda hem skiten via NCsoft launcher just nu, känns lite dumt eftersom jag har det, fysiskt, men det kanske funkar om jag laddar hem det.
Anners
Medlem (0)

Inläggav Orici 11 aug '10, 01:32

Bild
Användarvisningsbild
Orici
AoS Moderator

Inläggav Porjus 13 aug '10, 12:04

har du testat att bytta region på din luncher? kanske är det som är felet jag hade det problemet i början iallafall.
Porjus
Ängel (1)

Inläggav Anners 13 aug '10, 15:06

Det löste sig genom att ladda hem det, sitter på en bra lina så det tog inte så länge =) Dock vet jag inte vad jag ska göra med skivorna =P
Anners
Medlem (0)

Återgå till Teknisk hjälp och information