Ny chanter till aion

Ny chanter till aion

Inläggav v4inkiller 22 jul '10, 14:16

Tjena.
Har nyss beställt Aion & väntar spänt på att det ska dyka upp i brevlådan, har bestämt mig för att testa chanter, så jag skulle vilja ha lite tips på stigmas & builds samt vilka yrken som passar bra/tjänar bra med kosing.

Med vänliga hälsningar V4IN
v4inkiller
Medlem (0)

Server: Perento

Re: Ny chanter till aion

Inläggav Majester 23 jul '10, 00:53

Stigmas på chanters är ganska meningslösa enligt might tills du når 50. Men sen när du når 50 så är det helt upp tillhur du vill spela. MC Är bäst för solo imho & IM För Group

Sen är Alchemy troligtvis det bästa sättet att tjäna pengar på tills du får en större summa pengar som du vågar lägga ut på Weapon smith.. Atk speed vapnen är svin dyra och köpa och fortfarodne en av dom bästa grejerna där finns.. Fast sen kan du förlora pengar på att försöka critta dom 3-4 olika stegen.

Lite rörigt ja vet :( Ingen aning hur ja kan förklara bättre.
Majester
Medlem (0)

Inläggav Suffer 23 jul '10, 10:02

Har spelat min Chanter sedan Aion realsen i EU.

Jag ska förska hjälpa dig och tala om mina egna erfarenheter gällande chantern..
Till en början är chantern en ganska tråkig klass att levla med en väldigt tråkig och simpel skill rotation.
Du delar ut dina buffs till folket givetvis, sedan gör du den dpsen du kan vilket inte är allt för mycket och eventuellt hjälper clericen med heals om du är i en grupp.. Ett start tips är att köpa med dig så mycket manapotions under din levlings period som möjligt för att dra ner på downtime när du questar/grindar..

Hur som helst. Du kommer märka att det är enkelt att hitta grupper till instancer eller elite areas då chanters är väldigt eftertraktade med sina buffs och mantras men för solo playing och främst PVP kommer du vara ganska värdelös bortsett från buffs fram till level 42 då du har möjligthet att få tag i skillen "Soul Strike" som kanske kommer bli ditt farligaste offensiva vapen i PVP. I lvl 45 om jag inte mins fel kommer du få kunna använda dig utav Recovery Spell vilket är en stigma som ska vara equipped i alla lägen och till vilket pris somhelst.

Gällande vilket stigma träd du ska välja är mitt bästa tips att du köper båda och skaffar dig en mängd Stigma Shards(Krävs för att byta stigma träd) IM trädet är överlägset bäst i instancer pga den enkla anledingen att mantra och buffsen stärker din grupp något enormt. Till soloplay och PVP rekomenderar jag MC trädet för att kunna göra en mängd DMG och eliminera dina targets snabbt och enkelt.

Hoppas detta var till någon hjälp

/ Suffer - Perento
Suffer
Medlem (0)

Inläggav v4inkiller 23 jul '10, 16:13

Tack för svaren, var en del som klarnade iaf :D

//V4IN
v4inkiller
Medlem (0)

Server: Perento

Återgå till Chanter